קוראים יקרים,
ככל שאני קוראת על השימושים השונים שמציעה לנו הטכנולוגיה, כך מתגבשת ומתעצמת בי התודעה על מידת ההשפעה שיש לאינטרנט על אורח חיינו וחיי הילדים. עולם האינטרנט מאפשר לכל אדם לקחת חלק ומעורבות בעולמו של האחר. תחשבו, כל אדם ללא הבדל דת מין גזע ולאום, יכול לקחת חלק בעשייה חברתית המתגבשת באינטרנט, להביע דעתו, לתת לאחר, לשתף- יש בזה משהו חינוכי, יש בזה משהו קסום.
במאמר והוא לבדו לומד כאן מציין הורוויץ (2007) כי הכתיבה האלקטרונית או כפי שהוא מכנה אותה 'כתיבה אישית/ציבורית', חושפת סגנון כתיבה מחודש, לדבריו, באיסוף מידע ממקורות שונים ובארגונו מחדש מתווספת הכתיבה האישית הייחודית. אני מסכימה עם הדעה שה"יצירה המחודשת" מפתחת חשיבה. אני חושבת שזה מאד מקביל לתהליך שאנו חוות במהלך כתיבת העבודות במסגרת הלימודית שלנו, אנו אוספות מידע ממקורות שונים, מציגות תיאוריות ומחקרים שנערכו בנושא ומארגנות את חלקי המידע באופן ייחודי לנו. זאת ועוד, במאמר מציג הכותב את החשש מירידה באיכות הכתיבה, לדבריו תלמידים רבים ממהרים לפרסם את מה שכתבו ללא ביקורת או חשיבה מרובה על התוצר שאותו הם מפרסמים. במאמרו של עמי סלנט שפורסם במס"ע בלוגים כסביבה לימודית שיתופית לשיפור הכתיבה מציג דרכים לשימוש בבלוגים בהוראה על פי תורתו של ויגוצקי. סביבה לימודים מתוקשבת בבתי ספר מטפחת אינטראקציה בין הלומדים בעיקר אצל כותבי בלוגים.
במאמר והוא לבדו לומד כאן מציין הורוויץ (2007) כי הכתיבה האלקטרונית או כפי שהוא מכנה אותה 'כתיבה אישית/ציבורית', חושפת סגנון כתיבה מחודש, לדבריו, באיסוף מידע ממקורות שונים ובארגונו מחדש מתווספת הכתיבה האישית הייחודית. אני מסכימה עם הדעה שה"יצירה המחודשת" מפתחת חשיבה. אני חושבת שזה מאד מקביל לתהליך שאנו חוות במהלך כתיבת העבודות במסגרת הלימודית שלנו, אנו אוספות מידע ממקורות שונים, מציגות תיאוריות ומחקרים שנערכו בנושא ומארגנות את חלקי המידע באופן ייחודי לנו. זאת ועוד, במאמר מציג הכותב את החשש מירידה באיכות הכתיבה, לדבריו תלמידים רבים ממהרים לפרסם את מה שכתבו ללא ביקורת או חשיבה מרובה על התוצר שאותו הם מפרסמים. במאמרו של עמי סלנט שפורסם במס"ע בלוגים כסביבה לימודית שיתופית לשיפור הכתיבה מציג דרכים לשימוש בבלוגים בהוראה על פי תורתו של ויגוצקי. סביבה לימודים מתוקשבת בבתי ספר מטפחת אינטראקציה בין הלומדים בעיקר אצל כותבי בלוגים.
בברכה,
אדית רצבי

שלום אדית
השבמחקאכן,ישנה השפעה על אורח חיי הילדים בעידן האינטרנט,לדעתי משרד החינוך אינו עוסק דיו בסוגיה זו,המשרד צריך לדעתי לקחת חלק בהתחדשות ולמנף את העשייה בבתי הספר והגנים עם הגל החשוב והמתפתח במחשב בעולם האינטרנט,נשכיל לא להשאר אחור ונאפשר לילדים דרכים שונות לכתיבה לאינטרקציה ללמידה בעזרת תיווך מתאים. בברכה חנה היאט
אדית יקרה.
השבמחקלפני התייחסותנו לכתוב,מוצאות אנו את הבלוג, כמעניין ותורם כאחד. ניכר כי אתן פעילות ודינמיות בבלוג, יישר כוח.
אנו מאמינות, כי אכן מידת ההשפעה של האינטרנט על ילדינו -רבה היא ומחובתינו כגננות, אמהות, מחנכות ועוד להשכיל ולנווט את תפעול הילד בדרך הנכונה והתורמת, כי אנו מאמינות כמוך כי כל אדם יש באפשרותו לקחת חלק בעשייה המופלאה והקסומה הזאת.
בברכה, לבנה וסיגל
היי בנות יקרות,
השבמחקלא רק בישראל, גם בעולם כולו קיימת מודעות להכרח של שילוב התקשוב בלמידה/ בהוראה. אני מבינה שקיימים שני דברים מהותיים והכרחיים בדרך לשינויי, העלאת מודעות הנושא בקרב אנשי ההוראה והנושא השני הוא תקציבי פוליטי. להיבט התקציבי פוליטי אני ממש לא רוצה להתייחס ובהקשר לשינוי בקרב אנשי הוראה. גם שיתוף הפעולה וגם פתיחות לשינויים דורשים זמן, אני חושבת שתהליכי שינוי נבנים לאט לאט. אני מוצאת שיש להכשיר את המורים ואת התלמידים לקראת השינויים הטכנולוגיים הצפויים.
בברכה,
אדית רצבי