קוראים יקרים,
מהמאמר למידה בסביבת אינטרנט בגני ילדים (2001) ניתן ללמוד כי שימוש מושכל באינטרנט יכול לסייע לקידום נושא הבטיחות בדרכים. מממצאי המחקר עולה כי סביבת אינטרנט 'מותאמת' המתאימה לרמתם של הילדים ולתוכנית הלימודים תורמת לקידומם של הילדים. משרד החינוך והרשות הלאומית לבטיחות בדרכים מנסים לעצב ולהטמיע מדיניות לבטיחות בדרכים בקרב מחנכים, הורים וילדים. אחת מהמטרות המרכזיות של האגף לבטיחות בדרכים היא לחשוף בפני מחנכים מגוון אפשרויות לשילוב נושא בטיחות בדרכים במערכת הלימודים מגיל גן ועד כיתות יב'.
האינטרנט כמקור מידע וכמשחק הוא אמצעי יעיל ללמידת נושא בטיחות בדרכים בקרב הילדים הצעירים. מתוקף תפקידי כרכזת זהירות בדרכים אני מאמינה כי מסגרת הוראתית מכוונת ומותאמת תסייע ללומדים הצעירים לטפח יכולת להתמודד עם סיטואציות משמעותיות העלולות לסכן חיים. על נושא מחשבים בגני הילדים וההשפעות האפשריות של השימוש במחשב בגיל צעיר ניתן לקרוא גם במאמר ' הטמעת המחשב בגני הילדים' המאמר מציג מגוון אפשרויות לשילוב והטמעת מחשב בגני ילדים ומדגיש כי באמצעות מחשב ניתן לחזק ידע ספציפי כגון: זהירות בדרכים.
במאמר 'למידה בסביבת אינטרנט בגני ילדים' נטען כי כדי לממש את פוטנציאל האינטרנט ללמידה משמעותית בגיל הרך יש צורך בתיווך מבוגר, שילוב ההנחיה של מבוגר מתווך בסביבה הלימודית. סביבה מותאמת ותיווך יכולים לתת מענה הולם לחשש מפני חשיפה לא מבוקרת של ילדים צעירים לאינטרנט.
בברכה,
אדית רצבי
יום שישי, 30 באפריל 2010
הירשם ל-
תגובות לפרסום (Atom)

אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה